تراشه جاسوسی یا فناوری ارتباط در حوزه نزدیک NFC؟
دانشجویان IT و نرم افزار دانشگاه صنعتی بیرجند
تراشه جاسوسی یا فناوری ارتباط در حوزه نزدیک NFC؟
9 / 4 / 1394برچسب: Near field communication,NFC,, ساعت 11:37 | نوشته ‌شده به دست MAH&MLI2A | ( )

در روزهای اخیر شاهد اشتراک‌گذاری ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی هستیم که در آن فردی ادعا می‌کند که در باتری برخی از مدل‌های گوشی سامسونگ ورقه‌ای شبیه به سیم کارت وجود دارد که عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی شما و اطلاعات داخل گوشی را به اینترنت انتقال می‌دهد. در ادامه فرد مدعی می‌شود که برای جلوگیری از این مسئله ورقه مذبور را باید از روی باتری جدا کرد و این عمل هیچ آسیبی به گوشی نخواهد زد.

این شایعه نمونه‌ی کپی شده از شایعه‌ی خارجی آن است که بدون تحقیق و جویا شدن نظر متخصص به اشتراک گذاشته شده است.
https://goo.gl/TSi6UQ

اما اصل ماجرا چیست؟ این تراشه هیچ ارتباطی با ارسال اطلاعات نداشته و در حقیقت آنتن «ان اف سی Near field communication» به اختصار NFC به معنای ارتباط در حوزه نزدیک است که در آن «جفت Pair» شدن دو دستگاه از طریق در کنار هم قرار گرفتن دو آنتن‌ ممکن می‌شود. این فناوری ارتباطی معمولا در پشت گوشی‌ها تعبیه می‌شود و دلیل وجود آن تنها در برخی از باتری‌ها این است که گوشی‌های دیگر به طور کلی فاقد این فناوری هستند.

https://goo.gl/5RyCNd

لازم به ذکر است که جدا کردن این آنتن قابلیت NFC گوشی شما را از بین خواهد برد. نکته‌ی دیگری که هنگام خرید باتری جدید برای گوشی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که باتری جدید نیز مجهز به این فناوری باشد. معمولا در توضیحات روی باطری Near Field Communication باید ذکر شده باشد.

https://goo.gl/76OjmD

* در صورتی که تمایل یا نیازی به استفاده از این قابلیت ندارید لازم نیست که تراشه‌ی آن را از باتری جدا کنید. در تنظمیات اکثر گوشی‌های مجهز به این فناوری گزینه‌ی خاموش/روشن کردن این قابلیت وجود دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: اموزشی، علمی، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانشجویان ورودی 93 نرم افزار و IT دانشگاه صنعتی بیرجند و آدرس it-soft93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





---------------------------------------------